maanantai 22. huhtikuuta 2013

♥ Kysymysvastaukset - Jenna

Me päätettin nyt vastata näihin kysymyksiin jokainen erillisissä postauksissa, koska muuten olis tullut liian pitkä postaus, jos kaikki olisivat vastanneet samaan :) Kiitos kaikille kysymysten lähettelijöille ja toivottavasti saitte mieleisenne vastaukset !


1. Lempihevosenne?
 Hevonen-Sarma, Poni-Kerttu :)


2. Kivointa hoitajana olemisessa?
Hevosten (Sarman) kanssa toimiminen ja oleminen!




3. Onko pienet aloittelijat söpöjä vai rasittavia?
suurin osa on söpöjä ;)

4. Lempimusiikki?
Kaikki menee! NRJ soittaa ihan hyviä biisejä :)

5. Sarma vs Nomar?
Sarma
6. Frou vs Maija?
Maija




7. Fidji vs Arttu?
Fidji

8. Kerttu vs Sarma?
Sarma

9. Onko Raul kiva? :D
 onhan se omalla tavallaan kiva, mutta ei ehkä ihan mun ykkössuosikkeja ;)




10. Mikä on parasta vahannassa?
Hevoset, siistit tilat ja suurin osa ihmisistä!
11.Onko jotain mitä haluaisitte siellä muuttaa? 
Olis kiva, jos hepat sais olla enemmän pihalla!

12. Rosa vai Heldi?
Heldi
13. Arttu vai Rosa?
Arttu



14. Kuinka pitkään ootte ratsastaneet?
Alotin vasta vuonna 2006, eli mä oon JAMIVista ratsastanu kaikkein vähiten, jos Viiviä ei lasketa :)



15.Kuka teistä on kehittynein ratsastaja?
Kaikilla on hyvät ja huonot puolensa, vaikee laittaa parhausjärjestykseen, mutta sanotaanko nyt niin, että Immi ja minä kilpaillaan "korkeimmalla" tasolla :)

16.Koulu vai esteet?
esteet
17.Mikä on korkein este, minkä ootte hypänneet?
110cm
18.Parhaat prosentit korkeimmassa koululuokassa, minkä ootte startanneet?
HeB / 62,4%



19. Lempivarusteenne?
Kypärä tai saappaat :)
20. Mitä aiotte hankkia seuraavaksi?
Mä en osaa sanoo, kun mulla on tällähetkellä aika hyvin kaikkee :) Ehkä joku kiva paita?
21. Kumpi on tärkeempää varusteessa, merkki vai ulkonäkö?
ulkonäkö
22. Tavoitteenne ratsastajana?
lyhyenajan tavoitteena varmaan se, että sais hevoset joka ikinen kerta kun nousee selkään niin ratsastettua läpi :) Pidemmällä ajalla varmaan sitten ne tuntsarit!

23. Tavoiteenne hevosten kanssa yleensä? 

Mun mielestä olis mahtavaa kokea kun joku vähän arempi hevonen luottais muhun ihan täysillä!



24. Mikä on teidän vahvuutenne ratsastajana?
 Istunta

25. Entä, missä pitäis eniten kehittyä? 
Kädet, ne aina vähän seikkailee omilla teillään :(
26. Millanen on hyvä hevosenhoitaja?
Ahkera ja semmonen, joka on aina paikalla kun tarvitaan. Omatoiminen ja avulias!

27. Mikä on parasta kisoissa hoitamisessa?
Hevoset ja se kun saa seurata kuinka tutunkin hevosen käytös muuttuu jonkin verran kisapaikalla:) Lisäksi pidän tosi paljon muiden auttamisesta, oli asia mikä tahansa!

28. Kuka on teidän lempihevosenne ja miks just se?
Sarma, koska sillä on niin suuri sydän ja oon hoitanut sitä jo vuodesta 2007 lähtien ♥




29. Voitteko tehä lisää videopostauksia?
Mun puolesta voidaan tehä:)

30. Kuinka pitkiä ootte?
168.2 on mun tarkka mitta :)

31. Saappaat vai chapsit&kengät?
 Saappaat 

32. Teddy vai Paavo?
 Paavo



33. Luetelkaa kaikki opettajanne?
Kaikki jotka minulla on ikinä ollut? hmm.. Noora Kemppainen, Jonna Äikäs, Heidi-Maria Kivi, Annu Virkkunen-Laari, Kati Keskinen.

34. Onko teistä kellään suunnitelmia lähtee tuntsareihin?
Mulla on tavotteena päästä sinne ennenkun mun ponivuodet loppuu!

35. Kuinka monta hoitohevosta teillä on ollu?
 Mulla on ollut vaan 2, Sarma ja Leo, jolle mulla ei ollut enää aikaa :(





36. Onko teillä joku väri, mitä pidätte yleensä tallilla?
tummansininen

37. Ootteko koskaan ollu leirillä? Missä?
2 kertaa Mannilassa, Punkaharjulla :)




38. Unelmahevosenne?
Yli 165cm, rehellinen ja taitava estehevonen, jolla olis Sarman ihana luonne!

39. Onko teillä kellään suunnitelmissa ostaa omaa hevosta?
 Aikuisena viimeistään aion ostaa :)
40. Voitteko tehä tänne blogiin semmoset esittelysivut ittestänne?
Toki! Millasia juttuja haluaisitte sinne?

41. Kauppa mistä ostatte varusteenne? 
suurin osa on hööksistä.
42. Mikä on kallein varusteenne?
Saappaat

43.miks just ratsastus?
Sen takia, että hevoset on niin hienoja eläimiä ja niiden kanssa on mahtava toimia :)
44.mitä aiotte peruskoulun jälkeen? 
Lukioon 
45.paras kisamuistonne? 
Ekat kisat Sarman kanssa 



46.paras hevosmuistonne? 

voi niitä on niin paljon, en osaa valita! Varmaan ensimmäinen oli se kun olin jo yli vuoden jonottanut tunneille ja äiti kertoi minulla olevan ensimmäinen talutustunti, jossa muuten menin maijalla
47.millä tasolla kilpailette?
80/HeB

48.kuin monta kertaa viikossa ratsastatte?
Kaksi kertaa viikossa normitunneilla ja jokatoinen viikonloppu valmennuksissa.

49.onko muutakin elämää ku talli?
koulu? :D

50.Esitelkää varusteenne lyhyesti?
Kypärä-CO wellington classic, housut- CRW charleston, saappaat- MH ricmond high rider, seuratakki taitaa olla MH :) Paidat, sukat ja muut vaihtelee!

51.Idolinne?
Mulla ei oo ikinä oikein ollu ketään idolia :)

52.tekeekö joku teistä youtube videoita?

 Kaikki!
53.voisitteko joskus harkita vlogin tekemistä?
mua on itteeni jo jonkin aikaa kiinnostanu vlogin tekeminen, mutta en usko että ainakaan tällä porukalla tehään semmosta :) Videopostauksia toki tulee ainakin kisoista!

54.ootteko hyviä koulussa?
Minä oon ihan kohtalaisen hyvä:) Todistuksen numerot 8-10!

55.biisi joka soi just nyt?
tällähetkellä ei ihme kyllä mikään!

56.Onko teillä kellään mopokorttia? aiotteko hankkia?
Kellään ei oo vielä, mutta ainakin minä aion hankkia, jotta pääsen tallille useammin:)

57.kuka teistä on ujoin? 

Minä
58.entä sosiaalisin?
Immi, Viivi, Anna, Matsu? entiiä :D

59. Voitteko tehä lisää videopostauksia?
Mun puolesta joo :)
60. Kenellä teistä on teiän mielestä hienoin "oma blogi"?
Kaikilla on omalla tavallaan hienot :)

61. lempiopenne?
Heidi tai Annu :)

62.Koska teil o seuraavat kisat?
Seuraavat kisat joihin mennään on koulukisat, 28.4 :)

63. Pahin mokanne kisoissa? 
Pyörryin kerran kesken esteradan, koska en ollu syöny koko päivänä!
64. Fidji vs. Maija 

Maija



65. Laikko vs. Leo 

Leo
66. Paavo vs. Micki 

Micki
67. Kuvailkaa itseänne kolmella sanalla?

tappijalka, empaattinen ja blondi
68. Unelma hevosen/ponin luonne ja ulkonäkö?

aah! Unelmahevosesta kerroin jo tuossa ylempänä, joten unelmaponi olis ehdottomasti täysin samanlainen kun KERTTU, mutta ilman kesäihottumaa:)



69. Miksi aloititte bloggaamisen? 

Se tais olla mun idea, että perustetaan yhteinen blogi. Olin sattunut lukemaan netistä jotain blogia, (jonka nimeä en muista) missä oli semmonen "tallitiimi" pitämässä yhteistä blogia. Mun mielestä idea oli hauska ja päätin ehdottaa tälle meiän talliporukalle, että kokeiltaisko mekin tollasta, kun kaikilla kuitenkin jonkinverran kokemusta bloggaamisesta.
70. Mikä on noloin tippumisesi? 

Joulumaastossa tipuin Sarmalta, kun mammalla vähän perä lensi!
71. Mikä on ollut pahin mokasi, kun olet hoitanut hevosta? 

öööh! En ainakaan muista, että olisin hoitaessa tehnyt mitään erityisiä mokia, jotain pieniä oho-unohdin tilanteita on sattunut joskus kun joskus on jäänyt jalustimet nostamatta tms :)
72. Kumpi on helpompi laittaa martingali vai häntäremmi? 

martingali
73. Laikko vs. Raul 

Laikko



74. Mottonne ratsastuksessa tai hoitamisessa?
ei mulla oo mitään semmosta hienoo runollista mottoa!  

75. Onko jollain teistä vuokra tai ylläpito heppa suunnitelmia? 
Jos eteen tarjoutuis hyvä ehdotus vuokra tai ylläpitohepasta niin ei se kokonaan pois suljettu vaihtoehto ole, mutta musta tuntuu, että kaikki tämänhetkiset täälläpäin tarjonnassa olevat on joko suomenhevosia, lämppäreitä tai pelkästään aikuisille! 
76. Oletteko ratsastaneet muilla talleilla vakituisesti paitsi vahannassa? 

en
77. Miksi suosittelisitte juuri vahantaa aloittelioille? 

Vahannassa on ihania poneja ja miksei hevosiakin, joiden kanssa on mukava aloittaa uusi harrastus. Lisäksi ratsastustoiminnan (alkeistunnit ja ponitalutus) lisäksi tallilla toimiva seura GWR järjestää mm. ponikerhoja, joissa voi tutustua paremmin hevosten hoitamiseen ja muuhun tallitoimintaan:)
78. Maasto- vai kouluratsastus? 

Kouluratsastus
79. Perus esteet vai maasto esteet? 

En oo ikinä hypännyt maastoesteitä, joten perus esteet!




80. Minkä hepan ottaisitte vahannasta jos saisitte valita? 

Sarma eläkekotiin
81. Kummalla mielestänne kehittyy enemmän laiskalla vai reippaalla hevosella? 

Molempi parempi... Riippuu tosi paljon hevosesta ja omasta kehitystasosta, kummankin kanssa kehittyy mutta vähän eri tavalla. Itse olen mennyt enemmän niillä reippailla :)
82. Kuka teistä on kisannut eniten, kuinka kauan?

Immi tai Anna? en osaa sanoa yhtään kuinka kauan!

Toivottavasti näihin ei jääny kauheesti mitään kirjotusvirheitä, kun kirjotin näitä aika myöhään ja silmät harotti jo siihen malliin että toi tarkistaminen jäi vähän puolitiehen :D !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti